Självhjälpsböcker hjälper!

Tidigare var jag skeptisk mot självhjälpsböcker. Varför skulle en BOK hjälpa mig? Behöver jag förresten hjälp? Så kunde tankarna gå. Men efter Mia Törnbloms föredrag har jag insett hur viktigt det är med självkänslan. Alltså hur man uppfattar sig själv för vem man är och inte för vad man gör.

Det jag skulle säga om självhjälpsböcker från första början handlar om att få bort panikångest m.m. På ett universitet var det så att drabbade elever fick ta hjälp av självhjälpsböcker under tre månader och efter den tiden hade 80% blivit av med sin ångest.

Tre månader är INGENTING i jämförelse med hur långt livet är. Och ingenting jämfört med nyttan som det tillför till resten av livet.


Kommentarer
Postat av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Hennes böcker är sjukt bra!:)

2009-07-07 @ 09:07:39
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0