Promenad och badminton klockan sex

Jag hann faktiskt med en morgonpromenad idag med! Det var jätteskönt, med tanke på hur underbart vädret var. Sedan gick jag till skolan, hade betygsamtal och sedan gick jag hem igen. Väldigt givande än så länge. Någonting som dock var bra var att nu kunde jag äntligen ta hem en bok från skolan som jag jättegärna vill läsa! Ta fram kraften inom dig heter den. Den är skriven av Susanne Pettersson, en kvinna som är utbildad kommunikolog och ''coachar, utbildar, utvecklar och bidrar till människors framgång och förändring''. Efter att jag läst ut den ska jag ta och skriva en recension.

Sedan klockan sex blir det badminton igen:) Haha, jag börjar ju komma igång nu.. Det ska bli himla kul som vanligt. Idag vill jag spela mycket singel. Jag känner för att trötta ut mig rejält. Då är singel en bra idè, jämfört med dubbel och mixed.

Singel- en person mot en person
Dubbel- två personer mot två personer
Mixed- En tjej och en kille mot en tjej och en kille

Jag har alltid tyckt singel är roligast, även om det egentligen är dubbel och mixed som jag är bäst i. Men det kan bero mycket på vem man spelar med. Numera kan jag tycka att mixed blir roligare och roliagre. Bland annat för att det gick så bra på klubbmästerskapet;) Haha, det var faktiskt riktigt roligt, för egentligen had ejag ingen och spela med, de flesta har en som de alltid spelar med, men det har inte jag numera. Då kom jag och MIN BROR på att vi skulle spela ihop. Han är fyra år yngre än mig, men duktig för sin ålder. Grejen är att vi hade aldirg spelat ihop, och det var väl egentligen ingen som trodde på oss, utom oss själva då;) Vi hade en plan, vi skulle vinna! Och det gjorde vi! Efter många om och men.. I första matchen fick vi möta det bästa paret, på pappret så hade det mest normala varit om vi förlorat. Men tji fick dom.. Vi lyckades vinna första set, jag undrar vem som var mest förvånad, vi, dom eller publiken? Kul var det i alla fall:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0