Skjuta upp saker.

Det här med att skjuta upp saker är illa. Man mår dåligt av det. Och inte bättre. För stunden känns det bra, att slippa något, låta det vara. Men i längden? Nej. Här kommer nu en lista på vad jag behöver ta tag i. Så ska jag bocka av den senare.

* Fixa Elins present
* Fixa Agnes present
* Sy upp mina kläder
* Övningsköra..
* Skicka bilder som jag lovat göra för länge sedan..

Listan byggs hela tiden på. Därför är det såklart viktigt att även bocka av och ta tag i saker på vägen. Tillslut kommer det annars stå en upp i halsen. Eller hur det är man säger.

Det finns till och med studier som visar på att man mår bättre av att inte vara en uppskjutare. Fast det kan man ju egentligen räkna ut med lite logiskt tänkande.. Men att det ska vara så svårt i verkligheten! Jag tål det inte.



Det kan så klart leda till stress.. Som allt annat nu för tiden ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0