Jordgubbar

Finns det något godare på sommaren än jordgubbar? ( Med glass, mmm..)
Det är så underbart gott! Jag köpte det och åt efter träningen igår. Gott, som bara den, så gott så att min kompis snodde hälften.. Elin din tjuv! Aja, gott var det i alla fall.

Någonting som också är bra med jordgubbar är att de innehåller järn. Järn är någonting som speciellt tjejer kan drabbas av i och med att vi har mens. Det är i alla fall vanliga att vi får järnbrist än att killar får det. Äter man då inget, eller för lite, kött (som jag) är det extra viktigt att man får sig järn på andra sätt. Annars får man ju i sig det genom kött. Det kanske var därför som Elin snodde min jordgubbar? Hon är vegetarian..

Jordgubbar är helt enkelt perfekt sommargodis. Jordgubbar innehåller även c-vitamin. Energimässigt är de betydligt bättre än godis. De innehåller ca 38 kalorier/ 100 gram. Toppen säger jag.

Jordgubbar














Fortsätter vädret vara så här kommer det snart finnas jordgubbar i vårt lilla minijordgubbsland:) Och smultron med.. Jag tror jag kommer få baka en del pajer och sådant framöver:) Det gjorde jag en hel del förra året. Till glädje åt min familj som gladeligen käkade upp allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0