Ridning

Jag har ridit en gång (om man inte räknar med det gånger man blev ledd i Borås djurpark). Det var mycket läskigt, med tanke på att jag är lite hästrädd, hehe. Men jag överlevde faktiskt! Helt otroligt. Idag ska jag rida igen i alla fall, hos en kompis som har hästar. Det som gör den här gången lite läskigare är att de hästarna är lite större jämfört med de små russen jag skrittade omkring på innan;) Men det ska nog gå bra hoppas jag! Ridning är annars en väldigt rolig sport. Man är inte så marknära som i övriga sporter.. Också måste man samarbeta med ett stort djur. På tävlingar kan ju dessutom killar och tjejer tävla på samma villkor, i samma klasser. Det är inte i många sporter man kan det.

Är det någon där ute som rider? Kan inte du i så fall berätta lite mer? :) Om varför det är kul, vad som är det bästa med sporten, osv. Ordet är ditt! Jag vill lära mig mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0