Småätande..

Någonting som är min svaghet när det gäller mat är; småätandet.

Jag vet att det är fel, och ändå blir man sugen. Jag har dock bestämt att jag ska bättra mig på den punkten. För jag tror att det hänger ihop med ens psyke. Om man har bestämt sig eller inte. Jag har bestämt mig. Jag ska sluta med småätandet! Men det är så lätt att falla in i det. Man är inte hungrig, utan bara lite sådär sugen.. Så man tar något litet, och något litet igen, och sen när man ska äta på riktgit sedan är man garanterat inte hungrig. Samtidigt är det viktigt att äta ofta, så blodsockret håller sig på en bra nivå. Men det betyder ju inte att man ska äta hela tiden, och inte heller att man ska äta fel vid de tillfällena.. Det är varken bra för kroppen, och absolut inte för tänderna heller för den delen!

Jag ska verkligen skärpa mig på den punkten. Att hitta sina svagheter, och att inse att man har dem, tror jag är första steget att bekämpa dem. Så länge man inte inser vad man gör fel, blir det oerhört svårt att göra något åt det. Nu har jag insett det för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0