Spinning.

Jag insåg att träningsdvdn var lite för mesig. Jag höll på att somna under uppvärmningen. Det kan vara så att jag är för otålig och rastlös. Som tur var kom jag på den lysande iden om att vi faktiskt har en motionscykel! Den är gammal och slite, men ändå. Den rullar, inte framåt då... Men där den står;) Man kan inte ens fuska med den, som vid andra spinningpass ( fy, Johanna) eftersom det lättaste motståndet är jättetungt. Det kan vara jag som är klen också. I alla fall så tog jag mig en tur på den, i källaren med alla serietidningar. Det gick riktigt fint vill jag påstå:)

I övrigt så är spinning en bra motionssport. Dels, om man har en egen cykel, kan man träna hemma, när man vill och man har ingen ursäkt om det regnar.. Sedan är det också mer skonsamt mot knäna jämfört med exempelvis jogging. Man blir också väldigt varm, man kommer till slut bli starkare och starkare i benen och man förbättrar konditionen. Sedan kan alla använda den. Man kan träna med ett lågt motstånd, likaväl som till ett tufft motstånd. Det är helt enkelt anpassningsbart.



Så här ny och snygg är då inte min cykel, men jag hade velat att den var det;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0