Uppe med tuppen.

Vad är det med mig? Jag vaknade halv sex! Jag kunde inte somna om heller, så jag gick helt enkelt upp istället. Så nu får jag plötsligt några timmar till denna soliga dag. Det är ju bra att i alla fall vädret är bra. En promenad skulle inte sitta fel, eller en stunds läsning ute på altanen.. mm.. Det ska nog gå att ordna det här:)

Vad har jag mer att säga då? Inte så mycket mer tyvärr. Jag funderar på att skriva ett viktigt inlägg om självkänsla men jag tror jag väntar en liten stund på det. Jag vill att det ska bli bra, så jag inte bara gör ett random utplock av det jag kan, och tycker. En liten stund till, och det kommer bli kanon istället. Så länge: Ett recept!

Blåbär gillar vi ju alla? Eller hur? Jag i alla fall.. Helst hade jag velat att det här receptet skulle vara meganyttigt. Tyvärr är det inte det, det innehåller en del socker.. Men jag tycker ändå att ska man äta något som är riktigt gott, då ska det vara onyttigt! Om man då inte äter det jämt vill säga.. Men någon gång ibland:)

Blåbärsdrink:

* 2 dl fil
* 1 dl socker
* 1 dl blåbär
* 2 msk florsocker
* 1 tsk vaniljsocker
* 3 isbitar

Mixa ihop allt. Mums! Självklart kan man använda andra bär med.. Men blåbär är något alldeles extra tycke rjag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0